1e berichtje uit Australie!! YES!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu 1e berichtje uit Australie!! YES!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

1e berichtje uit Australie!! YES!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

25 Mei 2007 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Jullie vragen jullie natuurlijk allemaal af hoe t hier met me gaat.. en dat is al helemaal af te leiden uit het aantal reacties.. :P

Over de vlucht wil ik kort zijn, hoewel de vlucht zelf heel lang was. Heel erg lang zelfs.
Schiphol - bangkok 10 u. Korte tankstop (1u), ongelofelijke last van jetlag, weinig kunnen slapen, 2x warm gegeten (bah).
bangkok - taipei 3u. bij aankomst daar smorgens, in nederland midden in de nacht. je hebt zelf dus echt geen idee hoe laat t is, zelfs niet als je op je horloge kijkt. nog steeds last van jetlag en weer warm gegeten.. na 2x ben je die rijst echt zat, dus de derde x warm eet je nog maar de helft van wat je op je bord krijgt.. In taipei luxe dagkamer: heerlijk, ff douchen na zo'n vlucht; ff slapen; toch ff iets eten (geen rijst!); en weer terug naar het vliegveld. de bussen zien er trouwens prachtig uit hier (zie foto's zodra ik ze kan uploaden..)
taipei - sydney 9u. Nu wel beetje kunnen slapen, 'gewoon' ontbijt gekregen. kwamen woensdag ochtend rond half 10 aan in syndey (dan is t in NL dus half 2 snachts..). Jetlag begint af te nemen na beetje slaap en normaal ontbijt.. t voelt nu als ochtend.. dat is erg fijn moet ik zeggen. wel nog moe, maar dat is bij te slapen in de komende nachten..


We zijn overigens nu met een groepje hier. Op schiphol hebben we maandag verzameld. Dat is nog best grappig, iedereen met familie en vrienden. Je staat dan op hetzelfde punt te verzamelen, je ziet precies wie er bij het groepje horen, iedereen heeft pushende ouders achter zich staan, maar niemand begint tegen elkaar te praten voordat de persoon van Australian Backpackers er is.. Wat zit onze maatschappij/mensheid toch wonderlijk in elkaar..
Het groepje bestaat uit 5 mensen, waarvan 4 meiden. Roel, 27; Marleen, 24; Berta, 22; Nienke, 21; en ik. Nou hoop ik heel erg dat ik geen leeftijden door elkaar gehaald heb, want ze lezen ws allemaal ook mijn verhalen.. :P Maargoed, dat zullen ze me dan vast vergeven. Het is een heel gezellig groepje en het klikt ook goed tussen iedereen. Dat is heel fijn! We hebben allemaal ongeveer dezelfde plannen en dezelfde interesses. Om maar een voorbeeld te noemen: iedereen heeft minstens 1 puzzelboekje bij zich. We hebben dan ook gister avond met zn allen zitten puzzelen tot half 2 snachts.. :D
Alles verliep dan ook erg soepel, omdat we elkaar lekker aanvullen en iedereen wel iets onthoud van de instructies of gewoon wel iets weet van vliegtuigen, juiste tijden, vertrekhallen, gates, etc.


Ik zou leuke verhalen kunnen vertellen over de indrukken die ik in Bangkok en Taipei opgedaan heb, maar ik vlieg ook nog terug over die twee steden, dus dat komt over een jaar wel. Ik denk dat alle nieuwe indrukken van Sydney en Australie veel interessanter zijn voor jullie om te lezen..

Natuurlijk is de allereerste indruk die je van Sydney krijgt het beeld vanuit het vliegtuig! Mijn eerste beeld was: ow wat plat! In de zin van: weinig hoogbouw, behalve een deel in het centrum. Dat beeld blijkt (nu ik al 2 dagen over de grond door Sydney loop) grotendeels wel te kloppen. De meeste hoge gebouwen staan idd in het centrum. Daaromheen zijn enorme suburbs, met idd veelal (wat) lagere bebouwing. Heel erg breed uitgespreid over de omgeving. Dat zou je denk ik t best kunnen verklaren door te bedenken dat hier enorm veel ruimte is, en je dus niet (veel) de hoogte in hoeft..
Het beeld klopt alleen niet helemaal. Dat komt doordat Sydney ongelofelijk heuvellig is! Echt, zo erg, daar had ik echt niet op gerekend. Maar als je dan in een dal een hoog gebouw neerzet, dan zie je vanuit de lucht minder goed dat t een hoog gebouw is..

Nou goed, wat heb ik tot nu toe gedaan hier:
Woensdag 23 mei. Opgehaald op Sydney Airport door Australian Backpackers, met busje stukje door Sydney rondgetourd (hmm, zou niet weten hoe je t anders moet spellen..), langs een paar belangrijke gebouwen, direct naar de haven, uiteraard met uitzicht op het beroemde opera house, om even te bevestigen dat we echt in sydney zijn.. dat kan je je namelijk de eerste paar dagen absoluut niet voorstellen!! Het kan net zo goed het middelandse zee gebied zijn namelijk.. de eerste paar dagen dringt er sowieso weinig tot je door. laat staan dat je echt in sydney bent. Ok, dat is bevestigd, het voelt alleen nog niet zo.. daarna naar het hotel gebracht. lekker douchen, en savonds barbecue boven op het dak van een hostel waar AB (Australian Backpackers) mee samenwerkt.. Kangoeroe biefstuk. Heel erg lekker!! En echt niet zielig hoor, er zijn er genoeg van. wij eten toch ook koe.. Daarna nog ff een Ierse pub in waar veel locals komen. Heel leuk, maar niet lang gebleven.. Ik wilde heel snel slapen.. :p

Donderdag 24 mei. Uitslapen, half 11 weg, Sydney in. paar belangrijke straten gezien. Naar de haven gelopen, dit keer langs het Opera house (ipv vanaf een afstandje alleen maar kijken..), langs Didgeridoo spelende Aboriginals (midden in de stad!) en vervolgens een havencruise naar de ingang van de haven, vanaf daar kijk je dus uit over The Pacific Ocean!!! Prachtig uitzicht!!! Je zou haast denken: wat een prachtig plaatje, daar wil ik op vakantie! Maarja.. ik was er al.. dat moet je je elke keer op nieuw weer even realiseren: Oja.. ik BEN al in Sydney.. Heerlijk gegeten op het strand.. en weer terug naar het hotel. Dit keer met de bus, omdat we geen idee hebben waarom de boot er nog steeds niet is, terwijl die er al minstens 20 minuten geleden had moeten zijn.. maar dat is absoluut niet erg, dan zie je nog es een ander deel van de stad.. savonds uit eten geweest voor 11 dollar (ong 6 a 7 euro..) prima eten.. tis hier overigens niet allemaal zo goedkoop.. maar tis allemaal niet duur.. en daarna dus in het hotel met zn allen zitten puzzelen.. zoals ik al zei..

Vrijdag 25 mei, vandaag dus: iets eerder op, half 10 weg.. Vandaag is regeldag. Medicare (pasje voor oa nederlanders zodat je bij ziekenhuisopname niet eerst hoeft te betalen en t later terugkrijgt, maar gelijk al niks hoeft te betalen..), bankrekening geopend, aanvraag voor Taxfile number ingevuld, langs Travellers Contact Point.. om eens te zien wat ze daar allemaal voor ons kunnen doen.. (o.a. het boeken van trips naar allerlei hotspots in australie.. en daar komt ook de post binnen als jullie leuke brieven sturen.)

Brieven (en pakketjes) moet je sturen naar:
Sanne Koenen # 10158
Travellers Contact Point
428 George Street, Level 7
Sydney NSW 2000
Australia
De code achter mn naam is erg belangrijk! Anders komt post simpelweg niet aan!

Vanmiddag geluncht in een park. Die zijn er erg veel, en erg mooi en die zijn veel beter geschikt om te lunchen dan in cafeetjes of kantines, vandaar ook dat iedereen buiten is in zn pauze. Een andere reden is dat het hier herfst is, maar toch droog, zonnig en zo'n 20 graden!! Kan niet beter toch? Tis hier alleen smorgen en savonds wel al vrij koud. Daarnaast is het om 6u al donker.. Maarja.. daar is het herfst voor, nietwaar? Je kan niet alles hebben..
En nu zit ik in het hotel achter de pc om voor jullie ff wat neer te pennen.. gratis internet hier btw, alleen zonder usb aansluiting, kan dus nog geen foto's uploaden.. maar dat zal ik ergens volgende week wel een keer proberen, zodra ik een beetje geacclimatiseerd ben en mn weg een beetje kan vinden in Sydney.


Ik ben nu volop plannen aan t maken, maar dat valt nog niet mee. Je kan namelijk zo ongelofelijk veel! En dat kan allemaal op zo veel manieren! Dat je er gewoon een beetje duizelig van wordt.. Ik doe alles dus lekker op t gemakje, en ik ga misschien komende week eerst maar eens lekker aan t strand mn lonely planet en alle andere boekwerken lezen die ik meegenomen heb..

Vanmiddag ff shoppen. Zonnebril, zonnebrand, verjaardagskaartje voor Reinout. Reinout, als je dit leest, heel erg gefeliciteerd met je verjaardag! Kaartje komt er dus nog aan..
En morgen excursie naar de Blue Mountains, een national park in de buurt van Sydney. Je hebt overigens ook National Parks MIDDENIN Sydney.. of naja.. een beetje aan de rand. waar we gister over de haven en over zee uitkeken.. dat was nl ook een national park!


Maar volgens mij was dat voorlopig wel genoeg leesvoer. Dit waren nl nog maar 5 dagen! Kun je wel nagaan hoeveel dagen en hoeveel verhalen er nog komen!

En pa, bedankt voor je kleine berichtje.. maar je hoeft niet bang te zijn dat ik hier geen internet heb hoor.. internetcafes zitten op elke straathoek hier in de grote stad..

Of op zn Australisch: No worries Mate! (geloof t of niet, maar ze zeggen t echt allemaal!!)
See you later!
groetjes Sanne

  • 25 Mei 2007 - 06:59

    Hanneke:

    hee!
    super dat alles goed is gegaan en dat je t (nu al) zo naar je zin hebt! hoop op nog veel meer mooie verhalen van je :)!
    xx han

  • 25 Mei 2007 - 12:55

    Tim:

    He sanne,
    Fijn dat je goed bent aangekomen.
    En dat je het er naar je zin hebt.
    Hoop dat je veel mooie dingen zult zien in Sydney. Kijk darom nu al uit naar de rest van je verhalen. succes,
    kus en knuffel van tim :D:D:D

  • 25 Mei 2007 - 16:44

    Karel:

    hoi San, vrijdagavond nu hier. Kees en ik gaan straks met tim en arno naar B de lange plaat even een BBq'tje scoren. tim ,arjen en kees varen nu(1800- 1830 uur) naar het badhoten en ik ga er zo achteraan met de auto. Nog even wat verse sla mee en dan op pad. Pa.

  • 25 Mei 2007 - 17:23

    Sanne (muiden):

    heeey tanga! wat een verhaal zeg!! ik weet bijna zeker dat je steeds minder zin krijgt om alles op te schrijven wat je meemaakt, want damn, je gaat nog zoveel vette avonturen beleven!! maar dat neemt niet weg dat ik het erg leuk vond om je super gedetaileerde verslag van je eerste 5 dagen te lezen ;)
    Enjoy!!!!
    hele dikke kus en knuffel Sanne

  • 26 Mei 2007 - 09:11

    Jantien:

    Gaaf joh! Klinkt helemaal goed, ben nu al benieuwd naar je volgende berichtje en de foto's!
    zoen, Jantien

  • 26 Mei 2007 - 20:08

    Willemijn:

    heey! susje hoe is het met je.


    groetjes Willemijn

  • 28 Mei 2007 - 11:16

    Bert En Stella:

    heej Sanne,
    heel veel plezier bij de aussies!
    leuke site, we houden um in de gaten.

    groeten van de limbouriginals

  • 28 Mei 2007 - 12:28

    Anneke Van Dijk:

    Leuk, Sanne, om je belevenissen te lezen. Ik herinnerde me weer mijn reis naar Bangkok, vorig jaar!! Veel succes, hoor in Australië, en groetjes!!

  • 28 Mei 2007 - 17:09

    Betsie:

    hoi sanne alles goed zo te lezen wel .

  • 28 Mei 2007 - 19:23

    Loes:

    Dag lieve nicht!
    Tja, zo zit je nog op schiphol en zo ben je er echt... geniet er van,
    Liefs, Loes

  • 01 Juni 2007 - 11:15

    Bill:

    Hoi Sanne,
    Blij te lezen dat je veilig in Down-Under bent aangekomen. Ik zal Aurora zeggen dat ze af en toe op je site moet kijken dan kan ze de trip weer mee beleven. Ik vind je verhalen leuk om te lezen. Zo kunnen wij volgen wat je allemaal uitvreet in dat prachtige land. Oke, be happy Mate ! Een stik jaloerse Bill.

  • 01 Juni 2007 - 11:16

    Bill:

    Hoi Sanne,
    Blij te lezen dat je veilig in Down-Under bent aangekomen. Ik zal Aurora zeggen dat ze af en toe op je site moet kijken dan kan ze de trip weer mee beleven. Ik vind je verhalen leuk om te lezen. Zo kunnen wij volgen wat je allemaal uitvreet in dat prachtige land. Oke, be happy Mate ! Een stik jaloerse Bill.

  • 20 Juni 2007 - 16:26

    Anna-Lies:

    Ik geniet mee van je verhalen en foto's voor al het laatste.
    Leuk om zo'n oud familie nog te ontmoeten.
    Veel plezier en het ga je goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 102674

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: