Zoektocht naar werk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu Zoektocht naar werk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

Zoektocht naar werk

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 September 2007 | Australië, Sydney

Hi Guys & Girls!

Hierbij weer even een update vanuit zonnig Cairns. Ja, ik ben nog in Cairns en voorlopig ook nog wel een tijdje..

Ik ben nog steeds aan het werk op Duyfken. Niet veel veranderd dus, maar toch ook weer wel. We hebben dagtochten gevaren met gasten; daarvoor hebben veel van onze vaste gidsen leren zeilen, dus nadat t mij een keer voorgedaan was, heb ik ook anderen geleerd om zeilen op te doeken enzo; we hebben van ligplaats moeten veranderen; 2 van de meest ervaren bemanningsleden (Nick, degene die verantwoordelijk was voor het schip als er geen schipper was, en Phil, die alles met de tuigage en het onderhoud regelde) zijn vertrokken voor een paar weken; dus heb ik meer te doen, maar ook weer niet, want we zijn niet open geweest voor publiek sinds we van ligplaats zijn veranderd omdat de loopplank niet veilig genoeg was; er is nu bijna een nieuwe loopplank klaar..



Ik ben bijna continue op het schip geweest, maar heb in de tussentijd ook wel wat leuke uitjes kunnen plannen..

Tussen 25 augustus en 15 september was hier het Cairns Festival aan de gang. Een heel cultureel gebeuren. Ben naar een paar voorstellingen en activiteiten geweest. Was echt heel erg gaaf!

Veel mensen die ik eerder op mn trip leerde kennen druppelden een voor een Cairns binnen of waren er al toen ik aankwam.. (Tory, Roel, Nienke & Berta, Vic & Grahem) Dus had veel om bij te kletsen, onder het genot van een biertje of wijntje uiteraard ;)
Natuurlijk maakt ik hier (via Duyfken) meer vrienden, die ook behoefte hadden aan wijntjes en biertjes ;)

Met enkelen van hen (Alan (27 Irish), Amy (27), Marty (30, Aussie), Adam (32, Aussie), Germinal (Frans), Michael (Duits)) hadden we een beach party georganiseerd: met zn 7en gekampeerd op een verlaten strand onder de sterren met een gitaar, 'eucalily' en mondharmonica naast een "Parallel log fire". Dat is de omschrijving die we aan ons kampvuur gegeven hadden, aangezien we een klein basisvuur gemaakt hadden en daar vanaf de zijkant de grote takken invoerden, parallel naast elkaar.. :P En de volgende ochtend werden we om 6u gewekt door de mooiste zonsopgang in paradise Queensland! Beetje vroeg na een lange nacht, maar erg mooi!!

Een van de gidsen van Duyfken, Michael (36) is een local die echt alle mooiste en rustigste plekjes weet hier in de omgeving. Hij had ons verteld welk strand het mooist en meest toeristvrij was.. En hij heeft me ook meegenomen naar "Cristal Cascades", een rivier met heel veel kleine meertjes en watervalletjes, en naar Mossman George, een vergelijkbaar iets.. Na de eerste sprong in t water kon ik even niet ademen, zo koud was t! Maar het was echt ongelofelijk mooi en t koude water wende vrij snel.. :)

En gister ben ik naar Green Island gezeild (een koraaleiland van het Great Barrier Reef 17 zeemijlen uit de kust), met Rick. Die had ik leren kennen via de Yachtclub toen die de Duyfken gechartered hadden voor een dag voor een piratenfeestje.. We konden niet op het eiland zelf komen (wat alle overvol met toeristen beladen cruise schepen die daarnaartoe gaan wel doen) maar in plaats daarvan hebben we gesnorkeld boven het koraal. Echt zooo mooi! Overal visjes en vissen, allerlei kleuren en vormen, echt prachtig!



Maar ondertussen begon mn geld op te raken, en dus moest ik op zoek naar werk. Wat een gedoe.. uitzendbureaus, de hele stad aflopen, banensectie in de woensdag & zaterdag kranten, mensen bellen, mensen mailen, nog meer lopen, nog meer kranten, cv's uitdelen, lukraak rondvragen, nog meer uitzendbureaus. Heeft me in totaal 6 dagen gekost verspreid over 2 weken.. Heel erg vermoeiend en demotiverend.. maar doorgezet en uiteindelijk iets gevonden. Heb vandaag mn 2e dag gehad in een sandwichbar "Healthy Habits" in de foodcourt in het Centraal Station.. Ik ben dus nu een "Sandwichmaker"... ;) Leuke collega's, leuk werk.. :) Maar wat een moeite heeft t gekost zeg om het te vinden!!

Ik blijf hier sowieso nog tot eind oktober en daarna vlieg ik naar Perth/Fremantle, want ik ga daar vrijwilligerswerk doen op een ander schip, de Leeuwin (idd weer een Nederlandse naam :P) Zij gaan mij opleiden tot "Watch Leader" zodat ik ook anderen kan opleiden..

Voorlopig ben ik nog op Duyfken. Maar aangezien ik nu werk gevonden heb, weet ik niet of ik nog kan blijven. Als ik vanwege mn werk Duyfken niet meer kan helpen, zal ik weer een hostel moeten zoeken.. Ik ben benieuwd hoe dat gaat lopen.. Maar dat hoor je in t volgende verslag..

Wat ik trouwens heel grappig vind van mn leven nu in Cairns aan boord van de Duyfken, is dat ik echt gesetteld ben. Ik reis niet meer, ik woon. Daarmee ontmoet ik ook gelijk bijna geen backpackers meer en ga ik vooral om met locals. en veelal van een jaar of 35-45 of 60-70.. Voel me soms best jong ;) En het grappigste daarvan is dat mensen als Brian (ergens begin 60) ook gewoon lekker mee uitgaan met mij en Amy (27) en alle leeftijdverschillen gewoon vergeten worden..



Hehe.. weer bijgekletst.. ik bedenk me trouwens net dat ik morgen al 4 (!) maanden in Australie ben. De tijd vliegt!! Ik ben dan ook voor mn gevoel nog halverwege augustus.. terwijl bij jullie het schooljaar allang weer begonnen is en alle zomervakanties allang voorbij zijn... Updates van jullie kant zijn erg welkom, bevalt studie, woonplaats en werk nog steeds? Of komen jullie me achterna naar het land van Down Under?

Hoe dan ook, Have fun met waar je mee bezig bent en take care!

Liefs Sanne

Ps, ik zal proberen binnenkort mn foto's ook weer up-to-date te brengen..
http://skoenen.spaces.live.com

  • 22 September 2007 - 09:44

    Veerle:

    Heee nichtje!! erg leuk om al die verhalen te horen en dat je t erg naar je zin heb! me collega gaat eind oktober ook voor 3 maanden naar australie, heb haar je log gegeven:) hier is alles goed hoor alles gaat zn gangetje:) iedereen weer aant werk en school, en de drukkere periode voor de stalling komt er ook weer aan enzo! nog heel veel plezier en succes daar! groetjes kees marja veerle & esmee

  • 22 September 2007 - 10:59

    Tess:

    He sandwich lady!! How are you up there?? Hier nog steeds alles goed. We vertrekken dan trouwens rond dezelfde tijd naar Perth!! Misschien eindelijk een spot waar we kunnen ontmoeten!! Na 4 maanden proberen haha. De tijd gaat inderdaad super snel..!! Ik ben er al 8 maanden! Ga proberen voor mijn 2e visa!! :D:D.
    Have fun met je job! En spreek je snel weer,
    x Tess

  • 23 September 2007 - 09:01

    Hanneke:

    Heej,
    Fijn om te horen dat alles nog steeds goed gaat bij je!
    Ik ben ondertussen alweer 3 weken bezig met m'n studie: gelukkig nog steeds heel leuk :) wordt ook alleen maar leuker, wel veel werk maar ja.. En ik heb gelukkig ook m'n P gehaald :) was ik ook heel blij mee..!! (wist niet of je dat al wist, dus zeg t toch maar ff ;)) En ik kom strax ook in t bestuur (als penningmeester) daar heb ik ook veel zin in!
    Hoop dat dat jij nog meer leuke dingen mee gaat maken, maar dat zal best wel aan je afgelopen verslagen te lezen!
    Nog veel plezier & succes daar!!
    xx Hanneke

  • 24 September 2007 - 19:30

    Dodo:

    hoi Sanne ,ben net terug van een weekend zeilen op het Ijsselmeer met de VVZ dames.
    zijn nog even in Hoorn geweest om vis te eten en daar hebben we het nog over de Duyfke gehad .hoe ontzettend moeilijk het was om daar aan te meren zonder vast te lopen.De jongens van Bontekoe zitten daar nog op het muurtje.
    vandaag enorme stortbuien en ik was dus op de fiets.(klaar voor onder water)
    Het snorkelen kon dus hier ook.
    zelf heb ik samen met Vera op Bali gesnorkeld en wij waren ook erg enthousiast over de vele mooie kleuren die je toch wel ziet onder water.
    wat werk betreft ,kan je met Herbalife niet aan de slag?
    in oktober gaan we hier landelijk een welzijnscheck doen dmv vetmetingen op straat overal waar je wil.
    verder gaat het hier goed .voor oma hebben we de verslagen uitgeprint en ze volgt al je avonturen op de voet.
    Vera zit nu weer een weekje in Roemenie voor haar werk en moet de" staaljongens "weer opvoeden.
    heel veel plezier en tot de volgende keer
    groetjes Dodo en Klazien

  • 27 September 2007 - 17:50

    Jasper:

    heet sanne heb iets te vertelen en iets vragen wat ik wil vertellen is ik was vorig jaar op vakantie en daar heten ook iemand sanne ik wil vragen warom vroeg jij aan judhit of ik knap ben

  • 13 Oktober 2007 - 13:43

    Linda:

    schat, bedankt voor je lieve berichtje op mn site. Goed om te horen dat alles goed met je gaat. Volg ook regelmatig je verhalen op je site. Gave ervaring zo op het schip. Balen dat ik je heb misgelopen in Cairns. En nu weer in Perth. Laat me horen als je richting beautiful Coral Bay komt. Succes met alles en geniet. veel liefs en big hug

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 102665

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: