Tijd voor 'n update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu Tijd voor 'n update - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

Tijd voor 'n update

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

14 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Hee iedereen!

Er is weer veel gebeurd en veranderd hierzo na mn vorige update. Hoog tijd voor een nieuwe!!


Na mn vorige verslag was de loopplank voor de Duyfken klaar, dus gingen we weer open voor publiek. Maar ondertussen was ik ook begonnen in de sandwichbar.. Dus elke dag was ik voor mn werk aan t werk op Duyfken, en racete ik na mn werk weer terug naar Duyfken. Omdat ik min of meer de taken van Nick overgenomen had en dus 'verantwoordelijk' was dat alles op het schip goed verliep.. Dus ik werkte 5 dagen per week in de sandwichbar en 7 dagen per week op Duyfken.. 5+7=12 Je kunt bedenken dat ik dat niet lang vol zou houden..


Gelukkig was Nick 2 weken later terug. Kort daarna nam een van mn collega's bij Healthy Habits ontslag en kreeg ik meer werk. Dat samen gaf de doorslag om te vertrekken bij Duyfken, wat ik al langer van plan was. Nu 'woon' ik bij Michael (de local die ik ken van Duyfken en die mij Crystal Cascades had laten zien). Hij woont in een suburb op 20-30 minuten fietsen van het centrum.. Ja, ik heb een fiets gekocht 2 weken geleden.. Yes, kan eindelijk weer fietsen.. en t scheelt zoveel tijd! Een helm is hier overigens verplicht.. erg irritant.. maar wel veiliger, ze zijn hier totaal niet gewend aan fietsers..


Verder draait t leven gewoon door..

Nog een tripje gehad naar Ravenshoe, 2 uur met de auto landinwaarts in de Tablelands over wegen die letterlijk elke 20 meter een bocht maken omdat t allemaal bergop en bergaf is! Beetje doorelkaar geschud, maar t was ongelofelijk mooi! Een heel ander landschap dan aan de kust..

Rick (van Green Island) is inmiddels vertrokken naar Lizard Island voor een trip van 3 weken. Nadat ie mij een miljoen keer gevraagd had om mee te gaan omdat ie niet in zn eentje over het Great Barrier Reef wilde varen vanwege uitstekende stukken koraal. Hij nam liever mij mee dan iemand anders omdat ik op de trip naar Green Island het schip recht kon sturen met mn buik tegen t stuurwiel terwijl ik foto's aan t maken was. In tegenoverstelling tot Peggy, die het schip niet eens recht kon houden met 2 handen aan het wiel.. Ik had dolgraag meegewild.. maar uiteindelijk toch ervoor gekozen om te blijven werken en ff wat geld te sparen..

Dat ga ik nu weer uitgeven, want ik heb net een trip geboekt naar Cape Tribulation, een duikcursus en een dag Whitewaterraften om mn laatste paar weken in Cairns nog even wat avontuur in te blazen..
Want de tijd gaat snel! Ik heb hier nog 4 weken voor ik naar Perth vlieg op 10 november.. (Dat is even ver als van Amsterdam naar Dubai!!) Dus dat zijn nog maar 3 weekenden.. te weinig tijd om alles te doen wat ik nog wil doen.. er is hier dan ook zoveel te doen!

Daarnaast hebben Amy en ik eindelijk haar plan uitgevoerd om te gaan zwemmen smorgens vroeg voor we naar ons werk moeten.. Beetje lichaamsbeweging kan geen kwaad ;) Vraag me af hoe lang ik t vol ga houden, want ik moet er om half 6 mn bed voor uit :P De 1e keer was wel een succes.. dus heb wel zin in de volgende keer.


DRUK DRUK DRUK dus.. Het leven zelf hier op het zuidelijk halfrond is eigenlijk niet zo verschillend.. Alleen de setting is anders.. Vooral erg warm (om 8u smorgens al 30 graden!!!)

Dat was t weer voorlopig..
Nog bedankt voor jullie reacties!!
@ Tess en Linda, hoop jullie te zien in W.A.!!
@ Hanneke, had geloof ik al gehoord dat je je P gehaald had. Goedzo! :) Veel plezier in t bestuur!
@ Do, Herbalife hier is niet groot, dus de markt is er wel. Maar er is zoveel meer te doen, ik heb er niet genoeg tijd voor en ik ben niet lang genoeg in 1 plaats om iets echt op te starten. Daarnaast kan ik ook geen voorraad meeslepen..
@ Japser, judith vertelde mij dat je in haar klas zat. Dat is alles..


Tot mn volgende verslag..!
xxx Sanne

  • 14 Oktober 2007 - 03:24

    Tess:

    Leuk verhaal weer! Nog eventjes werken en dan weer lekker reizen!!
    We gaan elkaar zeker ontmoeten daar, dat moet gewoon hihi!
    Haha, super goed dat je weer aan het fietsen bent!!! Ik vraag me soms af of ik het nog kan... heb al 9maanden!! niet meer gefietst!? Zat er aan te denken om een fiets te huren met mijn ouders haha.
    Wat ga je in Perth doen?
    Heel veel plezier de komende 4 weekjes!
    Ik vertrek donderdag naar Townsville en dan zaterdag naar Perth... WAAAH! eindelijk mijn ouders ontmoeten!

  • 14 Oktober 2007 - 03:25

    Tess:

    Hmm te snel met op plaatsen geklikt ;).
    We bellen/smsen/mailen!
    xx

  • 17 Oktober 2007 - 21:10

    Jillie:

    hey sunshine
    hoeist daarzo in verweggiestan
    hebjet btje naar je zin daaro
    zal best haha
    hier ook alles opt gemakje
    net et seizoen achter de rug pfff hard werken :P niet ens teid gehad om met tim te varen :o
    naja nu hebik daar weer lekker de teid voor en ook om jou es een beetje te volgen kijk al uit naar je verhalen
    en veel succes -xxx- ciao

  • 18 Oktober 2007 - 08:05

    Berta:

    he sanne!!!! Wat heb je weer een boel gedaan!! Ik ben dus in middels in Perth-Fremantle en heb morgen sollicitatiegesprek in de ierse pub dus als het een beetje meezit dan ben ik hier cker nog als jij hierheen gevlogen komt! Wordt inderdaad wel s tijd voor een reunietje!! Heb net Alko naar het vliegveld gebracht want die was uitgeloot voor bouwgrond thuis, dus die moest weer terug dus ben ik nu ook voor het eerst helemaal alleen!! Ben vandaag al verhuisd naar een hostel omdat een heel stuk goedkoper is, maar kan er nog niet echt aan wennen!! Spreek je snel dikke kus Berta

  • 06 November 2007 - 17:25

    Willemijn :

    idioot wie gaat nou z'n haar kort knippen tot dat die heelemaal kaal is dat doe je tog niet oooo gekki hat dat nou niet gedaan oooo dom- kop/gekkert/idioot/dommie oooo ik weet nu all dat je leelijk ben okal heb ik je nog niet gezien oooo

    (je zorgt er voor dat als je thuis komt dat je haar weer lang is ok is dat begreepen ja mooi)

    (all die schelt-woorden waaren maar een grapje maar dat anderen niet hoor '_' )

    DOEIXXXIEOD
    ___________
    WILLEMIJN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 102716

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: