Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kapelle, Nederland van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu Laatste voorbereidingen - Reisverslag uit Kapelle, Nederland van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

Laatste voorbereidingen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 Mei 2007 | Nederland, Kapelle

Hee mensen,

nog ff een laatste berichtje voordat ik uit Nederland vertrek..

Allereerst hartelijk dank voor al jullie leuke, positieve, ondersteunende en jaloerse reacties.. Dat voelt heel goed dat er mensen echt geinteresseerd zijn..!!


Dan wilde ik jullie ff wat meer vertellen over mn precieze plannen. Ik merk dat ik daarin een beetje in gebreke gebleven ben.

Ik ga dus maandag 21 mei weg met Australian Backpackers. Ik heb gekozen voor de groepsreis, voor het gemak dat alles de 1e 5 dagen al geregeld is, en om direct nieuwe mensen te leren kennen. We vliegen over Bangkok (Thailand, korte tankstop) en Taipei (Taiwan, halve dag hotelkamer) om woensdag ochtend in Sydney aan te komen. De 1e 5 dagen worden we dan met dat groepje (ws een stuk of 5, 6 mensen) op weg geholpen, visum ophalen, bankrekening openen, de Australische variant van BSN aanvragen, etc. En natuurlijk beginnen we gelijk met leuke Sydney Harbour Tours, excursies naar de Blue Mountains en dergelijken.

Daarna wil ik 2 weken gaan werken in Sydney of daar in de buurt, als ik snel werk kan vinden. Zodat ik gelijk al wat meer reserve heb, en om een beetje te wennen aan Australie..

Heel veel verder kan ik nog niet vooruit kijken, behalve dat mijn plannen daarna richting het noorden van het land liggen, langs de oostkust, The Gold Coast en allerlei geweldige surfstranden. Maar tegen die tijd zal ik zeker weer een nieuw bericht plaatsen, of allang geplaatst hebben.


Verder is het misschien wel leuk om te weten hoe mijn voorbereidingen gaan. Hoewel dat niet al te spectaculair is. Tot 15 mei hield het voornamelijk in dat ik aan het werk was. En daarvoor ook nog dat ik veel in de tuin bezig was om die begaanbaar te maken voor het afscheids- en verjaardagsfeest dat ik zaterdag 12 mei hield, wat overigens wel erg gezellig en geslaagd was!!

De laatste 3 dagen bestonden de voorbereidingen uit het opzeggen van abonnementen, mn moeder machtigen voor bankzaken, uitschrijven bij de gemeente, zorgtoeslag stopzetten, en het regelen van andere overheidsgerelateerde problemen. Daarnaast moet ik mn kamer (en dan met name mn bureau, vloer en een paar kastplanken) opruimen zodat mn kamer niet een heel jaar alleen maar ruimte inneemt, maar ook nog nuttig gebruikt kan worden. Vandaag heb ik de laatste praktische dingetjes bij elkaar geshopt.. zoals een nieuwe set onderbroeken, tja die heb je ook nodig..


Daarnaast een tip over deze site: je kan ergens aan de linkerkant van de pagina je emailadres invullen, dan weet je t gelijk wanneer ik een nieuw bericht geplaatst heb.
Foto´s komen op mn space: http://skoenen.spaces.live.com, als het goed is. Vanuit hier lukte dat, moet nog zien of het vanuit Australische internetcafes lukt. :P


Volgens mij was dat inmiddels wel genoeg gepraat.. Het volgende bericht van mij komt uit Australie. Geef gerust de site naam door aan anderen die geinteresseerd zijn. Nieuwe contacten en vrienden zijn altijd welkom!


Greetzz, Sanne

  • 20 Mei 2007 - 14:25

    Berta:

    hey Sanne!! Nog 1 daggie he! wordt nu wel een beetje nerveus, maar t went vast allemaal heel snel en t wordt vast heel erg top!! Alles geregeld en voor elkaar, en kan er nu toch niets meer aan veranderen als er wat mis is! Zien we dan daar wel weer! Tot morgen!! Greetz Berta

  • 20 Mei 2007 - 20:43

    Jantien:

    Hee stoere meid,
    We wensen je heel erg veel plezier enzo!! Niet in die hotelkamer gaan liggen maffen hoor, in Taipei, lekker in een bus stappen en de stad een beetje bekijken!
    Hele dikke zoen van ons en 1 ding tegelijk hoor!! Groetjes, Jantien

  • 22 Mei 2007 - 18:15

    Karel:

    Even de laatste berichten uit Taipei.Sanne belde vanmiddeag om kwart voor een; in taipei kwart voor zeven. In bankok een uur uit het vliegtuig geweest, even de benen strekken. Nu weer op weg naar vliegveld om de volgende vlucht naar down under te vervolgen. Fijne groep mensen, hebben een gezamelijk potje met plaatselijke valuta. Het is er warm en plakkerig, wel goede accomodatie en goede douches.Het voelt echt als de andere kant van de wereld!
    Tot zo ver het gesprek met Sanne. Karel.

  • 28 Mei 2007 - 19:23

    Dodo:

    Hoi Sanne ,ik heb alvast wat extra foto ruimte voor je geregeld
    was vandaag in ziekenhuis Groningen op zieken bezoek .dat is heel andere koek dan zo heerlijk in Austr. te zijn
    dus uitgebreid genieten en tot de volgende keer
    Gr Dodo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 102722

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: