AVONTUUR & BIJNA-DOOD-ERVARING. Laatste mnd Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu AVONTUUR & BIJNA-DOOD-ERVARING. Laatste mnd Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

AVONTUUR & BIJNA-DOOD-ERVARING. Laatste mnd Cairns

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 November 2007 | Australië, Sydney

Heeyy allemaal!

Ben ik dan weer... Maar nu vanuit Perth. Ben zaterdag na 3,5 maand in Cairns gewerkt te hebben naar Perth gevlogen via Brisbane (overstappen op een onbekend vliegveld was toch wel ff spannend) en opgepikt van t vliegveld door Elise. Zij was 2 jaar geleden in Nederland via een uitwisselingsproject en volgde een deel van de lessen op school..

Sinds mn laatste bericht ben ik vooral aan het werk geweest. Beetje geld kunnen verdienen, en gelukkig ook wat kunnen sparen. Hoewel ik een groot deel ook weer uitgegeven heb aan tours, tussen t werken door....

Ik heb een PADI Open Water Duikcursus gedaan. Dat was echt zooo gaaf!!! 2 dagen in het zwembad en daarna 2 dagen naar het Great Barrier Reef (GBR). Dat was echt zooo ongelofelijk mooi! Heb tot 18m diep gedoken! :)
Ik had hiervoor al gesnorkeld boven het rif, en had t wel mooi gevonden, maar tijdens het duiken kon ik t echt veel meer waarderen!

Mn Whitewaterrafttrip op de Tully River was ook echt spectaculair. We zaten met 7 in een raft, samen met een gids. De stroomversnellingen en kleine watervallen waren echt stoer! Maar veiligheid stond voorop dus konden we niet echt freestyle naar beneden en moesten we vaak wachten op de rest van de rafts. Ik heb dus eigenlijk wel ik het meest genoten heb van t prachtige berglandschap en de natuur rond de rivier.


Intussen was ik naar de kapper geweest.. Niet veel bijzonders zou je zeggen. Maar in dit geval wel.. Ik zeg verder niks, kijk maar naar de foto's.. :P ;) Die ik overigens niet meer allemaal op MySpace ga plaatsen, dat kost me te veel tijd. Ik zal er elke keer wel een paar bij mn berichten plaatsen om jullie een kleine indruk te geven van hoe t er hier uitziet (en hoe ik eruit zie..). (Kijk ook ff bij de vorige 2 berichten voor foto's van toen.)

Mn laatste week in Cairns was vooral een lastminute-, regel- en rustweek. Vooral voor het inpakken van mn backpack was veel tijd en aandacht nodig. Ik had in de afgelopen 5,5 maand zoveel extra spullen verzameld dat mn slaapzak, schoenen, eten en een deel van mn kleren niet meer erin pasten.. (Dat paste wel toen ik uit Nederland vertrok!!) Vraag niet hoe, maar alles zat erin toen ik moest gaan vliegen.. (Heb veel oude kleren weggegooid)

En ik ben nog 2 dagen met Rick, die inmiddels terug was van Lizard Island, naar het GBR en Green Island gezeild waar we weer gesnorkeld hebben. Vooral het overnachten in the-middle-of-nowhere van de Pacific Ocean was een erg vreemde ervaring! We ankerden namelijk zo'n 24 zeemijlen uit de kust, wat wil zeggen dat we nog een paar bergtoppen zagen in de verte, en verder alleen maar zee!!! :D


En dan, ik heb het interessantste voor t laatst bewaard, moet ik jullie natuurlijk vertellen over mn 2-daagse trip naar Cape Tribulation vorige week.. Dat begon al lekker na een half uur in de tourbus: klapband! Heb ik weer! Gelukkig was dat na een half uur gefikst en konden we verder. Intussen had ik de Jungle Surfing tour die ik in Cape Trib ging doen verzet, want die zou ik gemist hebben vanwege de vertraging.
Mossman Gorge (waar ik al geweest was), de hele kleine dierentuin waar ik een babywallaroo vastgehouden heb en de rainforest- en mangrove boardwalk op weg naar t noorden waren erg mooi, maar vooral interessant vanwege onze gids, Corey, die daar vanalles over vertelde. (http://www.coreywild.com)
De Jungle Surfing tour in de namiddag van dag 1 was wel leuk. Je wordt dan in een harnas gehesen en via een stellage hoog tussen de boomtoppen van het tropisch regenwoud door 'gevlogen' via een kabelbaansysteem. Het was mooi, maar niet zo spectaculair dat ik daar $80 (50 euro) voor had betaald als ik dat geweten had..
En toen stond ik op t punt om mn avondeten te koken in de keuken van t hostel. Nou, mooi niet: de keuken was ZOOO RANZIG (zie foto). Ik heb de waterkoker (het enige redelijk bruikbare apparaat) gebruikt om cup-a-soup te maken.. Eet smakelijk!!

De volgende ochtend ging mn wekker om 5u, zodat ik op t strand kon genieten van de zonsopkomst. Die was het absoluut waard om erg vroeg voor op te staan!! Even in zee gezwommen, heel eventjes maar omdat het seizoen van de heel giftige en dodelijke Box Jellyfish (kwallen) net begonnen was en er ook krokodillen wonen daar. Gelukkig geen van beide tegengekomen.
En toen besloot ik om over de rotsen rond de kaap te lopen, wat afgeraden werd vanwege gevaarlijke rotsen. Ik had dat bij Trinity Beach ook gedaan en dat vormde geen probleem. En t was daar heel mooi. Ik dacht: dat kan ik hier ook. Op blote voeten (mn slippers in mn tas) en in mn bikini liep ik de rotsen op. Geen probleem, dat lukt wel, die waarschuwing betekend vast: "wees voorzichtig".
Na een kwartier kwam ik bij een kloof van 2m wijd en zo'n 6m diep. De enige manier eromheen was omhoog via een stijle rotswand de begroeiing/boesboes in. Ik werkte mezelf rond een rotspunt richting de beste plaats om omhoog te klimmen. Mn 1e gedachte toen was: ow shit, toch wel erg stijl en diep. Maar durfde toen ook niet meer terug. Omhoog is makkelijker dan omlaag, dus ik begon te klimmen. "Niet omlaag kijken San, 1 verkeerde stap of beweging en je dondert naar beneden!" Veilig boven aangekomen, wilde ik aan de andere kant van de kloof weer terug naar beneden de rotsen op. Dat ging niet, dus moest ik verder langs de rand van de bomen/struiken. Stijl, slipperig vanwege losse bladeren, weinig om me aan vast te houden. Maargoed, het zou vast snel beter worden, dacht ik bij mezelf.
Het werd niet beter. Het werd slechter, nog meer kloven, nog stijlere wanden met nog slechtere begroeiing. Nog steeds op blote voeten en in mn bikini. Maar nu durfde ik al helemaal niet meer terug. Ik wist hoe slecht het was achter me, en het einde moest nu bijna in zicht zijn, ik was immers al om de bocht van de kaap. Wat ik echter niet wist, was dat de kaap 3 bochten had! Het werd een 3-uur-lang gevecht op leven en dood met iets te veel gevallen van freestyle rotsklimmen, schrammen en bulten, bijtende groene mieren en (toch wel) een prachtig uitzicht over de Pacific Ocean. IK sla voorlopig geen waarschuwingen meer in de wind!

De terugweg van Cape Trib naar Cairns was totaal niet spectaculair meer na dit avontuur. Zelfs de 2 krokodillen en de boomslang die we zagen op onze rivier cruise waren niet echt interessant meer.. Nouja toch wel een beetje ;) En de Icecream farm waar ze unieke smaken hadden die alleen daar verkocht werden, had toch ook wel heerlijk ijs. Maar ik stond nog de hele reis terug na te trillen.. Cape Tribulation (=moeilijkheden/ongeluk/pech/rampspoed) heeft zn naam voor mij heel erg waargemaakt!! Wat een trip!


En nu ben ik dan in Perth, van noordoostelijkste deel van t land, naar het zuidwestelijkste. Best anders, nog steeds heel zonnig en heet. Over een paar dagen reis ik door naar Fremantle om op de Leeuwin te gaan werken als vrijwilliger. De Leeuwin is een 55m lange (deels dwarsgetuigde) driemaster (zie http://www.sailleeuwin.com).


Ik heb het hier dus nog steeds ongelofelijk naar mn zin en kijk zoals gewoonlijk weer uit naar jullie reacties en verhalen!! (Ik hoop dat die minder gevaarlijk zijn dan de mijne!!)

@ Jilt, wat leuk om ook weer van jou te horen! Ben je nu aan t werk? Ben je bezig met een opleiding of weet je nog steeds niet wat je wil? :-p
@ Mient, ik vind t leuk als je reacties plaatst, maar dat hoef je niet zo te doen alsjeblieft.


Liefs,
Sanne

  • 12 November 2007 - 10:23

    Dodo:

    Hoi Sanne wil je wel een beetje goed opjezelf passen.en ik zie op de foto's dat dit leven je wel goed doet.(thuis maar weer aan de shake)
    heb de website van de Leeuwin bekeken ,hartstikke leuk en ook weer spannend.
    Met Kerst op dit schip? lijkt me wel gaaf .alleen de kerstboom zal wel ontbreken.
    Deze week gaat het hier al weer vriezen ,dus de schaatsen kunnen alvast uitgepakt.
    Ben nu een paar keer per week aan het vetmeten in de A.H. en al enthousiaste mensen ontmoet . hier is nu al 2 maanden een nationale actie van H. bezig om overal een welzijnscheck te doen.
    ik stuur je verslag per post naar Oma en ze heeft de Bosatlas al op tafel liggen om je avonturen te volgen.
    Lukt het om een kaartje te sturen?
    Oma : Sibeliuspark 534
    5343BR Oss
    Tot de volgende keer Groetjes Dodo en Klazien

  • 12 November 2007 - 10:34

    Jantien:

    Super verhalen!!
    Hier gaat ook alles gewoon door. Beetje zeilen (inmiddels alles weer afgetuigd en op de wal), beetje klussen (halve dak is eraf geweest, 3000 dakpannen aan 2 kanten schoongespoten, maar nu wel waterdicht!) en beetje werken (nieuwe baan, waar niks aan is....)
    Maar verder gaat het uitstekend hoor.... Druk bezig met ski-plannen, zodat we ergens naar uit kunnen kijken.
    Ben trouwens erg benieuwd naar je korte haar en vond de reaktie van Mientje wel heel eerlijk!!!
    Dikke zoen, Jantien

  • 12 November 2007 - 22:17

    Inte:

    Hey Sanne,

    Ik moest laatst nog aan je denken toen ik door Istanbul liep, heb het reizen ook een beetje te pakken. Natuurlijk niet zo gaaf als wat jij aan het doen bent maar toch. Probeer ondertussen ook maar mijn studie te redden anders worden papa en mama boos, bovendien is het best wel leuk alleen zo veel werk (soms dan).
    Leuk om te horen dat het zo goed met je gaat, ben echt een beetje jaloers op alle ervaringen die je op doet maar wie weet krijg ik ook ooit nog de kans om Australië te zien. Pas goed op jezelf, maar dat komt wel goed geloof ik. Nog heel veel plezier daar!

    Liefs, Inte

  • 13 November 2007 - 11:28

    Timmie :D:

    He die Sanne,
    Doe je wel een beetje voorzichtig ....
    Mooi schip die leeuwin, echt gaaf.
    Hoop dat je het naar je zin hebt aan boord. Zal wel goed komen.
    Ben benieuwd naar je volgende varhalen.

    Knuffels, Tim

  • 14 November 2007 - 09:28

    Ronnie:

    Hoi Sanne,
    Zo nu en dan kijk ik eens ff op je space voor Downunder. Leuk hoor, kan me goed voorstellen dat je het daar goed naar je zin hebt. Bijna dood ervaring lees ik dan weer minder graag maar goed ook dat heft vast zijn charmes :D
    Have fun!!

    Ronnie, Tempo-Team

  • 19 November 2007 - 22:22

    Jantien:

    En wat een gave foto's!!
    Willemijn heeft geen gelijk, dat korte haar staat je hartstikke leuk!
    doeidoei,
    Jantien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 102682

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: