Er staan foto's op mn space! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu Er staan foto's op mn space! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

Er staan foto's op mn space!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sanne

28 Mei 2007 | Australië, Sydney

Hoi Allemaal!

Volgens mij heeft nog lang niet iedereen mn vorige bericht gelezen.. (zo weinig reacties? Maar wel leuke reacties. Thnx!) en hier is alweer het volgende bericht.. ze zullen elkaar zkr niet altijd zo snel opvolgen.. maar nu had ik ff de mogelijkheid!

Zaterdag: Blue Mountains guided tour, prachtig weer! Heerlijk zonnetje! 1e kangaroes gezien.. heel kort.. ze zien er echt superlief uit! En hele stukken door de bergen gelopen.. Eerst een hele stijle trap af! en toen langs de voet van de bergen omhoog, omlaag, omhoog, omlaag over smalle paadjes. Je bent daar echt in het oerwoud, alleen maar vogelgeluiden om je heen! Echt gaaf! Zolang je geen andere wandelaars tegenkomt.. En daarna met het treintje heel erg stijl omhoog!! (Net de Efteling.. :P)

Zondag: relax dag.. smorgens moesten we uit ons A.B. hotel.. dus gelijk vertrokken naar een hostel (Woodduck Harbour City Hostel). verder niet zo veel gedaan.. Alleen nog Sydney Tower.. een toren die boven de hele stad uitkijkt.. paar leuke foto's gemaakt en weer naar beneden.. voelde met net een japanner.. naja.. zo erg was t gelukkig niet.. Je komt ze hier btw zo veel tegen dat t soms lijkt alsof je in Japan of China zit, ipv in Australie..

Maandag (vandaag): veel gelopen.. konden de outdoorwinkel die we zochten niet vinden.. we wisten dat ie op George Street hoorde te zitten.. maarja.. George street is 3km (!) lang.. niet gevonden.. wel andere winkels waar we vonden wat we zochten.. maarja zo gaat je dag gauw om.. Ik zit nu dus weer in een internetcafe.. Ik heb net met veel moeite foto's kunnen uploaden naar mn space. Yes! Dus als je dit gelezen hebt, en een leuk berichtje geplaatst hebt, ga dan snel naar:

http://skoenen.spaces.live.com (Ik hoop dat ie voor iedereen toegankelijk is, zo had ik em wel ingesteld, maar weet niet of dat gelukt is.. Zeg t anders ff, dan regel ik t anders..)


Zo dat was t voorlopig weer even...
Zodra ik weer leuke, spannende dingen meegemaakt heb zal ik t wel weer vertellen.. No worries!
See ya!
Kus Sanne

Ps. Oke, even een toevoeging aan dit bericht: Ik heb mn space-instellingen veranderd. Als het goed is, dan kan nu wel iedereen mn foto's zien. Maar wederom: zeg t aub ff als t nog steeds niet kan. Veel kijkplezier!

  • 28 Mei 2007 - 14:02

    Jacinda:

    Heej Sanne,

    Super leuk al die foto's en dat nog maar van een paar dagen. En nu al zo veel dingen gezien. Veel plezier met alles was je nog gaat doen, en kiezen wat je wil gaan doen, we horen t wel.

    -xxx- Jacinda

  • 28 Mei 2007 - 14:40

    Hendrina:

    Hoi Sanne,
    Leuk je berichtje. Hier is het nat en druk. We hebben aan je gedacht op 21 mei. Goeie reis gehad. Volgens mij gaat daar alles lekker. Geniet er maar lekker van.
    tot een andere keer.

  • 28 Mei 2007 - 16:09

    Tim:

    He sanne,
    Leuk die fotos.
    Die kangaroes zien er echt stoer uit !:d
    Denk dat je er nog genoeg gaat zien.
    Nou geniet van sydney en de rest.
    Zien je bericht wel verschijnen.
    Kus en knuffel van Tim

  • 28 Mei 2007 - 19:26

    Loes:

    Ha Sanne,
    Ik word niet toegelaten tot jouw foto's. Da's wel weer jammer.
    Loes

  • 28 Mei 2007 - 19:33

    Loes:

    Ha Sanne,
    Ik word niet toegelaten tot jouw foto's. Da's wel weer jammer.
    Loes

  • 28 Mei 2007 - 20:11

    Marieke:

    hee meis,

    fijn datje t al zo naar je zin hebt!
    probeerlangs de japannertjes heen te kijken.. straks mis je net al het moois :P
    kben jaloers op je kangoeroetjes :P en naja.. op de rest ook wel eigenlijk.. net zoals iedereen neem ik aan (A)
    ik blijf je volgen!!

    xxmarieke

  • 28 Mei 2007 - 20:25

    August:

    nou, fijn dat we weten dat er down under ook japanners zijn. Ben jij ook heeeel blijijij mee?? Kijk er maar langs of zo. Doe ik hier in A'dam ook.
    Maar bij mij zijn er geen kangoeroe's aan de horizon, die heb jij weer.
    Geniet er van. groets August

  • 28 Mei 2007 - 20:26

    August:

    nou, fijn dat we weten dat er down under ook japanners zijn. Ben jij ook heeeel blijijij mee?? Kijk er maar langs of zo. Doe ik hier in A'dam ook.
    Maar bij mij zijn er geen kangoeroe's aan de horizon, die heb jij weer.
    Geniet er van. groets August

  • 28 Mei 2007 - 21:52

    Jantien:

    Ik wil ook Japanners en kangoeroes zien..... lukt me niet om erin te komen....
    Doeg, Jantien

  • 29 Mei 2007 - 17:20

    Sanne Uit Modo:

    hello! heb je foto's net bekeken echt mooi zeg!! denk je dat de café's in amsterdam naar die 'three sisters' zijn vernoemd??! haha :) vind t echt leuk voor je dat je dit allemaal kan meemaken!
    dikke kus Sansel

  • 29 Mei 2007 - 18:19

    Willemijn :

    heej zusje!!

    leuke foto's hoor ik heb ze nog niet alemaal ge zien maar dat komt nog wel hoor.
    maar gaat het voor de rest goed in australië.

    -xxx- je zus(je)
    wilemijn

  • 30 Mei 2007 - 06:55

    Inte:

    Hey Sanne,

    Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ben benieuwd wat je allemaal nog meer gaat doen dus laat de berichtjes en de foto's (!!) maar komen. Wat je ook gaat doen, heel veel plezier.

    Liefs, Inte

  • 01 Juni 2007 - 16:18

    Aurora:

    Hoi Sanne,

    Wat leuk om je verhalen te lezen.
    Ontzettend grappig om te lezen dat je precies de dingen hebt gedaan die ik ook heb gedaan!
    Ik ben ook met A B geweest en het programma is nog steeds hetzelfde.
    Ik kan je nog een tip geven: via A B heb je dat bankpasje geregeld maar hier moet je verscchrikkelijk lang op wachten. Het duurde bij mij zes a acht weken voordat ik mijn pasje en mn pincode had (die sturen ze ook nog eens appart op) en tegen die tijd ben je waarschijnlijk allang sydney uit en duurt het nog langer als je je post door wilt laten sturen en ook daar zit weer een limiet op van een keer....voor de rest moet je namelijk betalen!
    En niet in alle steden is een Travellers CP dus: ga nu je nog in sydney bent naar de St George National Bank (zit op Geoge street als ik me niet vergis). Ga daar gewoon naar zo'n meneer of mevrouw achter de balie en zeg dat je een rekening wilt openen. Het kost je geloof ik tien dollar maar dan heb je hem wel in een keer. Je mag daar zelf je pincode uitkiezen en krijgt gelijk je pasje mee. Hoppa: in twee minuten een rekening geopend waar je direct geld op kunt zetten. Je je betaald namelijk nu blauw aan pinkosten met je nederlandse pas en je wilt niet altijd met een hoop geld op zak lopen. Deze rekening kan je ook gebruiken voor je werk. Echt superhandig!!!! Je moet namelijk een australische rekening hebben waar je toegang op hebt als je wilt werken ( iig, als je wit wil werken) dus ik zou het op deze manier doen!
    O en je kunt er alleen geld op zetten door dit cash naar de benk te brengen dus neem voor een groot deel ge geld van je nederlandse rekening op (pin dus in een keer de helft) en breng dit cash naar die bank toe en leg dan uit dat je dit wilt storten.

    Kost je in totaal 10 dollar en je bent in een keer van een hoop gezeik af!
    Succes er mee en als je nog vragen hebt moet je me maar mailen: aurora.dobson@gmail.com

    Heel veel plezier daar!
    Hou je haaks en drink voor mij een starbucks caffe latte XL in die wonderschone stad...(vooral Hyde park is leuk, zijn veel muziekevenementen daar...moet je maar eens in de gaten houden! En het National Museum op de hoek van Williamstreet (aan het einde richting centrum) is ook erg mooi...hebben een grote tentoonstelling met de geschiedenis van de Aboriginals!)

    liefs
    aurora

  • 03 Juni 2007 - 09:29

    Karel:

    Hoi San, ik heb contakt gehad met Cian. Je bent daar most welcome, because they are looking for voluteers to help on it Duyfken. Ze blijven voolopig nog in Brisbane en ze hebben misschien ook een place to stay.Annyway i send the mail to your E-mail so you can read for yourself. We horen nu al een week niks meer dus we zijn erg benieuwd. Arora had ook een goed verhaal over finantiën in dowm under. En ze kan je nog meer helpen als het nodig is (volgens Bill).
    groeten van Pa.

  • 05 Juni 2007 - 08:03

    Willemijn:

    heej zusje...

    (dinsdag 5 juni)
    ik zit op school en ik hat je website
    laten zien aan juf rieneke.
    dus!!...


    ...xxx..willemijn
    (&juf rieneke)

  • 05 Juni 2007 - 16:54

    Nellie En Sil :

    Hallo Sanne,
    Je hebt al een hoop mee gemaakt
    in zoon korte tijd.
    Fijn dat alles goed gaat.
    Hopenlijk weet je snel genoeg hoe je verder gaat reizen in Australie.
    Geniet ervan, we blijven je volgen .

    Groetjes Nellie en Sil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 102722

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: