Nu bij mn oudtante in Collaroy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu Nu bij mn oudtante in Collaroy - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

Nu bij mn oudtante in Collaroy

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Juni 2007 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

How's Life up there?
Aan de reacties te horen heb ik het hier beter.. Maar weet je, Australie is ook niet alles.. tis hier om 5 uur al donker en erg fris..

Maar goed, ik heb weer voor meer dan een week verhalen te vertellen.. dus daar gaat ie weer:

Dinsdag: nice weather, +/- 20 graden, onbewolkt (zo is het trouwens bijna altijd.. :P)
Naar Darling Harbour geweest. Mooie haven aan de rand van het centrum. Was benieuwd welk schip ik daar zondag vanuit de Sydney Tower had zien liggen.. Bleek de Endeauvour te zijn. Beetje rondgeneusd in het National Maritime Museum op zoek naar info over de Duyfken. Niet veel gevonden.. Wel dat ze de komende tijd tussen Brisbane en Cairns vaart..

Woendsdag: Eindelijk mn aussie simkaart kunnen activeren.. Yes kan nu dus bellen! En gebeld worden.. (+61)(0)4 - 1 656 9 456..
Verder werd deze dag gekenmerkt door een heerlijk avondje uit, gestart met een overheerlijke FREE Meal at the Gaff (cafe,bar,disco). En geeindigd halverwege de nacht nadat we heel wat meer dollars hadden uitgegeven dan we gedaan zouden hebben als we ergens een avondmaal gekocht hadden, omdat we aan de bar waren blijven hangen en heel wat biertjes en wijntjes gedronken hadden.. :P:P

Donderdag: Heerlijk aan het strand geluierd in Coogee Beach. Je kan hier de meeste afstanden wel redelijk goed lopen.. maar zodra je naar de kust of de suburbs gaat, heb je toch echt een bus nodig.. Hebben we gemerkt..!!

Vrijdag: De Botanical Gardens hadden we vorige week nog maar kort gezien. Dus ben ik die vandaag een nader gaan bekijken.. Dan pas realiseer je je dat je echt niet meer in Nederland bent, en toch ook niet in Europa.. Er kruipt, zwemt en vliegt vanalles. Vleermuizen, ibissen, kaketoes.. En met het uitzicht op de Harbour Bridge en Sydney Opera house voel je je echt in Sydney.. Eindelijk..
Als je dan 's avonds terugkomt in je hostel, en je roommates allemaal uit eten zijn met vrienden die ze hier ontmoet hebben. Dan zit er niets anders op dan je te voegen bij de BBQ-night bovenop het hostel. Verschrikkelijk alleen.. :( Tot je bovenop het dak leuke mensen ontmoet die een onverstaanbare taal praten.. Als dat 5 Finse jongeren blijken te zijn met wie je vervolgens de hele avond Goon (Wijn uit een plastic zak in een kartonnen doos) gaat zitten drinken, terwijl zij de helft van de tijd Fins en de andere tijd Engels praten, heb je ongelofelijk veel lol en is je hele dag weer goed.. ;):P

Tot je de volgende dag opstaat met een kater.. :p
Zaterdag dus eerst lekker uitgeslapen..
Ik zou zondag vertrekken.. dus ik moest mn tas weer inpakken.. Ik word daar al behendiger in, maar t kost toch nog wel wat tijd. Dan wil je 's avonds wel iets leuks doen. en omdat je al in het vliegtuig met je reisgenoten had afgesproken samen naar Pirates of the Caribbean, At Worlds End te gaan, zit je de rest van de avond in de bios te kijken naar een film waarvan je maar de helft begrijpt omdat hier uiteraard de (Nederlandse) ondertiteling ontbreekt.. De film was trouwens wel ongelofelijk gaaf!!
Dan wil je nog niet naar het hostel, dus ga je meer geld uitgeven in gezellige Ierse Pubs (met leuke en minder leuke jongeren, en ouderen helaas) en bij de Hungry Jacks (= burger king) om je honger te stillen..

Als je dan zondag ochtend vroeg weg moet, ben je blij als je zonder hoofdpijn de rest van je backpack inpakt. Tis erg vroeg (10u) als je afscheid neemt van je reisvrienden. Erg vreemd om nu helemaal alleen verder te gaan. Daar staat echter wel tegenover dat ik nu naar familie toe ga in Collaroy, een suburb in het noorden van Sydney aan de kust.. naar een oudtante die ik 1x eerder gezien heb.. en die iets te enthausiast is om jou te zien.. Hellup.. Maar eenmaal aangekomen bij Annie en Brian (haar man), blijkt Annie een echte Koenen te zijn en klikt het meteen. Ik ben daar nu 3 dagen, en we hebben zoveel gelachen en gekletst, het lijkt wel 3 weken!

Brian is een ander verhaal.. Hij lijkt ergens in de 60, maar is al 81. En hij is iemand met een ellenlange gebruiksaanwijzing.. Gelukkig had ik die niet nodig.. Mijn Koenen-instinct was genoeg (voor de leken: dat is een combinatie van gekkigheid, brutaliteit, intelligentie en een drang om je tegen de gemiddelde buitenwereld af te zetten) samen met af en toe wat instructies van Annie.. Brian heeft namelijk de helft van de tijd de neiging om de waarheid te verdraaien, leugens te vertellen en je continue te beledigen. Dat is erg grappig om te zien, omdat je er zo doorheen prikt. Volgens Annie doet ie dat alleen als ie van iemand houdt. De enige manier om dat te bestrijden en je kop boven water te houden is door even gehaaid en brutaal en grappig terug te doen. Volgens Annie ben ik een van weinigen die hem zo aankan en hem af en toe stil weet te krijgen..
De andere helft van de tijd is ie totaal anders, dan is ie betrokken, aardig en probeert ie continue om je iets te leren. Ik heb al meer van hem geleerd dan ik verwacht had in dit hele jaar in Australie te leren! Hij betrekt je bij het koken, gebruikt moeilijke Engelse woorden en vertelt je hoe je m.b.v. de sterren kunt weten waar het Zuiden is.. Heel erg gaaf!!

Maandag hebben Brian en Annie me meegenomen naar Manly Beach (Sydney barst van de Beaches..). Dat is een erg mooie, schone en moderne wijk. Ik denk dat ik, van alles wat ik tot nu toe van Sydney gezien heb, Manly nog wel het leukst vind. Annie en Brian vonden t trouwens ook erg leuk, ze waren er zelf namelijk al jaren niet meer geweest! En zoals Annie zegt: beleeft ze er zoveel lol aan dat ik nu bij hen logeer..
Daarna reden we door naar North Head (de noordkust van de ingang van de haven van Sydney). Daar waren ze zelf zelfs nog nooit geweest! Zie de foto's op My Space. Op de 1e foto zie je als je goed kijkt op de punt van South Head een vuurtoren. Ongeveer vanaf daar heb ik 2 weken geleden een foto gemaakt waar een puntje van North Head op staat.. Ik heb dus nu vanaf beide kanten een foto van de haveningang! Best Gaaf!

Dinsdag was weer tijd voor een relaxdag.. eens even dingen op een rijtje zetten: wat heb ik ook al weer gedaan? Vanaf nu ga ik dat per dag bijhouden.. Anders vergeet ik de helft van wat ik meemaak!! De tijd gaat hier zo snel. Maarja.. dat ging die in Nederland ook al.. Daarin verschilt de ene kant van de wereld dus NIET met de andere kant..


Ik heb nu trouwens inmiddels wel echt het gevoel dat ik Down Under zit. De zon staat in het noorden, als je naar de warmte wil moet je naar het noorden.. En het is winter in juni! Tis hier namelijk erg koud! Vandaag ongeveer 18 *C. :P:P Ok, overdag is het idd net lente/zomer, maar s avonds koelt het snel af. Het is om 5u donker en sommige bomen zijn kaal of hebben bruine bladeren.. De palmbomen, eucalyptus bomen en andere "Evergreen trees" zijn uiteraard gewoon groen bebladert..


Dat was het voorlopig weer, ik hoop dat jullie van mn lange verhalen genieten.. Ik vind het namelijk erg leuk om ze te schrijven!

Er staan een paar foto's op deze site.. De rest staat weer op My Space: http://skoenen.spaces.live.com. Ik hoop dat nu wel iedereen erbij kan!


Bedankt voor al jullie reacties!
Have fun and no worries!
Liefs, Sanne


Ps Mieke, wat hoorde ik uit Ierland? Nou, goed, het was voorspelbaar.. :p Vind t leuk voor je! ;) en blijf ook kijken naar ander moois, kijken mag.. (A)

  • 06 Juni 2007 - 07:05

    Hanneke:

    heej!
    nog steeds aan t genieten dus! mooi zo! Maar hier is t dus wel gewoon warmer dan daar bij jou; tis hier momenteel zo rond de 25 graden.. best warm dus. Ik heb je foto's bekeken: errug leuk hoor! wel heeeel veel zijn t er :P mja als je daar bent wil je ook wel alles vastleggen natuurlijk..
    we horen nog wel weer van je,
    xx han

  • 06 Juni 2007 - 08:16

    Sacha:

    Heej Sanne,

    Gaaf man, ik ben zooooooo jaloers. Leuke foto's ook allemaal. Nouja nog veel plezier daar he,
    xx Sas

  • 06 Juni 2007 - 10:08

    Sanne V L:

    heeey! wat een leuk verhaal! ik vind t iig heel leuk om je lange evrahlen te lezen dus don't worry en blijf er vooral mee doorgaan!! zal je binnekort ff een mailtje sturen hoe t hier gaat :)
    veel plezier nog bij je tante!
    Kusss Sansel

  • 07 Juni 2007 - 14:19

    Lotte:

    Hola Sanne!

    Hier dan ook een berichtje van mij... Klinkt allemaal heel gaaf! Ben ook wel een beetje jaloers, ik zit hier namelijk te zwoegen boven mn tentamens, maar ik gun het je van harte hoor!!! Geniet ervan!

    -xxx- Lotte

  • 07 Juni 2007 - 17:34

    Tim:

    Ahoy stoere mijd,
    Alweer een hoop gedaan en gezien.
    Goeie fotos zeg.
    Leuk dat je de endeauvor gezien hebt.
    Laatste keer dat ik hem gezien heb lag die in de binne haven van Vlissingen.
    En hoe is dat australiche
    bier eigenlijk ? bier blikjes boot ziet er echt stoer uit :D:D:D Als je die eerst allemaal leeg moet drinken .......bzzzz
    nou veel plezier bij je familie. Doe ze de groeten. Zie je volgende bericht hopenlijk snel verschijnen, ben benieuwd
    Grote kus en knuffel van Tim






  • 07 Juni 2007 - 17:40

    Inte:

    Hey Sanne!

    Als het goed is heb ik nu ook vakantie (of als het niet goed is moet ik nog herkansen en dan heb ik geen vakantie) en het is hier ook lekker weer maar toch voelt het nog niet helemaal alsof de zomer is begonnen. Heb het hier nu ook nog heel druk met het regelen van de laatste dingen en ik ben maar eens begonnen met het zoeken naar een baantje en plannen te maken voor deze zomer. Heb jij al plannen voor wat je precies wil gaan doen met je tijd? Hoe lang blijf je in Sydney en waar ga je nog meer heen? Zoals je ziet heel veel vragen en misschien weet je het zelf ook nog wel niet maar ik hoor wel hoe het met je gaat en wat je allemaal daar aan de onderkant van de wereld :P

    Liefs, Inte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 102722

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: