My trip has now REALLY started, finally!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu My trip has now REALLY started, finally!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sanne Koenen - WaarBenJij.nu

My trip has now REALLY started, finally!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

13 Juni 2007 | Australië, Sydney

Hey Guys!

Ben ik weer. De ene keer duurt t ff voordat ik een nieuw bericht kan plaatsen.. De andere keer krijg ik 2x vlak achter elkaar de kans om iets neer te krabbelen.. een kort berichtje dit keer, hoop ik.


Ik heb namelijk na het berichtje van vorige week niet veel spectaculairs gedaan. Beetje langs t strand gelopen, gerelaxed op de veranda van mn oudtante's huis, ongelofelijk veel met haar (en Bryan) gekletst en gelachen, lekker uitgeslapen en uitgerust.
Ik ben op zoek geweest naar werk. Maar het is hier laagseizoen (tis nu echt winter) dus na het 3x geprobeerd te hebben bij hetzelfde bedrijf ("Kom morgen maar terug" / "Kom vanavond maar terug") heb ik het opgegeven. Heb toen besloten naar het noorden te gaan en heb een buspas gekocht. De bus heeft een aantal opstapplaatsen, je belt: Ik wil daar opstappen en daar weer uitstappen. en voila, geregeld. Je kan dan in 3 maanden van Sydney naar Brisbane reizen, en kan zovaak op- en afstappen als je wil.

Dus ik denk: alles geregeld, ik kan weg. Neehoor, komt hier een storm overwaaien die de ergste is in 30 jaar. Beetje zoals in Nederland afgelopen januari. Bomen op huizen en auto's, ingestorte wegen, vermiste mensen, overstromingen, stroomuitval en gestrande schepen. Waarschuwingen langs de hele kust, en uiteraard het ergste rond Sydney en 100 km noordelijker.. Net waar ik heen wil. Dus nog maar ff bij mn tante gebleven, weerbericht gevolgd, en besloten gelijk door te reizen tot noordelijker dan het stormgebied.

Daar zit ik nu: Port Macquarie, slechts zo'n 500 km ten noorden van Sydney. Dat is net iets meer dan dat Nederland lang is.. Onvoorstelbaar, is t niet? Maar er is hier wel meer onvoorstelbaar:
- Ik vertrok vannochtend om 7u met de bus vanuit het Centrum van Sydney. Om daar vanuit de suburb Collaroy op tijd aan te komen, moest ik om kwart voor 6 weg! 1u van suburb naar centrum!
- Ik raakte in de bus aan de praat met 1 van de 10 andere reizigers, een backpacker uit Israel. Hij bleek dezelfde plannen te hebben als ik. En zonder ook maar verder iets af te spreken zit hij nu ook in t hostel waar ik zit, zijn we vanmiddag samen naar het Koala Hospital geweest, hebben we samen gegeten, film gekeken, gaan we morgen samen walvissen spotten en samen verder naar Coffs Harbour. Dat gaat zomaar vanzelf zonder problemen alsof je elkaar al jaren kent. Waanzinnig!
- Nog iets onvoorstelbaars: Je vertrekt vanuit Sydney, ziet de 1e 2uur van de trip alleen maar suburbs, en vervolgens 4uur lang alleen maar bergen, bossen, weiden, overstroomde weilanden, water, rivieren en nog meer bergen naast de snelweg. Afgezien van 2 kleine stadjes waar andere mensen door de bus afgezet worden en een enkele afrit naar een eenzame boerderij. Tis hier echt zoo ongelofelijk groot!!

En dan wordt je bij de busstop opgehaald door een medewerker van het hostel dat je geboekt heb en vervolgens de weg gewezen: "daar is de badkamer, daar de keuken, please hou de boel netjes, daar is de tv/dvd/playstation room, daar de pooltafel, die fietsen mag je gratis gebruiken en daar is je kamer. nog vragen? ik ben ff weg om andere backpackers op te halen. Je kunt zo ook nog betalen.."
Zo eerlijk en vertrouwd! Heerlijk, lekker makkelijk..

Dat hostel waar ik vannacht overnacht heet Port Macquarie Backpackers, een klein en simpel maar heel fijn hostel. 1 nacht, want morgen ga ik verder. Port Macquarie is een kleine stad. Heel leuk en gezellig. Maar niet heel veel meer te beleven dan HET oudste Koala Hospital, waar ik vanmiddag geweest ben (ze zijn ECHT schattig, die koala's en het hospital doet goed werk steunend op vrijwilligers en donaties..), en de gebruikelijke surf, kayak, dive en whaling activiteiten die je overal langs de kust hebt. Hier WEL heel goedkoop, dus ik ga morgenochtend op walvisjacht. Figuurlijk dan. En smiddags verder naar Coffs Harbour met mn kersverse reisgenoot.


Maar het mooiste WAUW-moment is eigenlijk nog wel dat ik nu eindelijk echt het gevoel heb dat mn reis begonnen is. Eerst was ik nog afhankelijk van het opstapje van Australian Backpackers en van mn vertrouwde Nederlandse reisgenoten. Toen was ik in de veilige (thuis)haven van een familielid, maar nu sta ik er echt alleen voor! En nu ben ik ook pas echt op pad, op reis met de bus. Dat is wel echt een waanzinnig gevoel! Dat is bijna onbeschrijfelijk. Het enige dat ik er namelijk over kan zeggen is dat het je zo gelukkig en vrolijjk maakt. :):)

Wat me wel ongelofelijk irriteert is dat ik in het Engels begin te denken. Dat doe ik echt niet opzettelijk, maar dat gebeurt gewoon onbewust. En daar kom ik pas achter op het moment dat ik een woord niet weet in het Engels, en het DUS in het Nederlands denk. Dan pas realiseer ik me, ow ik dacht weer in het Engels. Op zich is dat natuurlijk goed, maar ik word er helemaal gek van!


En toen was het verslag alweer langer dan ik vantevoren gedacht had.. Sorry.. Ik zou nl ook heel graag op alle berichtjes willen reageren.. maar daar krijg ik zo simpelweg geen tijd voor..

Heeft iedereen de foto's al gezien die ik vorige week geplaatst heb? Ik heb alweer veel nieuwe, maar ik kan ze via deze computer niet uploaden.. dus dat komt de volgende keer maar weer..


Ik kijk uit naar jullie berichtjes! Ik vind t leuk dat er ook telkens weer mensen schrijven die ik anders zelden spreek..!! Blijf zo doorgaan :P:P

Groetjes aan ieder!
Liefs Sanne

  • 13 Juni 2007 - 14:49

    Sas:

    Heej ontiegelijk leuk allemaal, ik blijf jaloers!! haha, veel plezier nog he, maar zal wel lukken

  • 13 Juni 2007 - 15:20

    Inte:

    Hey sanne, mooi dat het allemaal zo goed gaat, ik zit nu in zierikzee want mijn broertje heeft vandaag tehoren gekregen dat hij geslaagd is (!) wie had gedacht dat het daar ooit nog eens van zou komen. Zelf ben ik een beetje aan het stressen of ik mijn studie wel ga halen maar voor nu is het even tentamencijfers afwachten. Echt heel gek dat jij nu zo erges anders bent, is moeilijk voor te stellen. Heel veel plezier iig.

    Liefs, inte

  • 13 Juni 2007 - 16:08

    Karel:

    Heeyy het grote avontuur is begonnen!!Wel sterk dat jij nu net als Aurora vorig jaar ook van die stormen over je heen krijgt. Overigens hoor ik net dat kees geslaagd is, niet dat we anders hadden verwacht, maar toch meegenomen. zijn zondag 10 met Reinout zijn partijtje naar Pirates geweest; inderdaad erg ingewikkeld als je de ondertiteling even wegdenkt. Nou verder niks nieuws geloof ik. Ik lees deverhalen wel weer XXXX PA.

  • 13 Juni 2007 - 18:18

    Tim:

    Heyyy Sanne,
    Geweldig dat het nu dan echt begonnen is.
    Vind het echt gaaf voor je.
    Succes, maar dat zal wel goedkomen.
    Zie je verhalen wel verschijnen.
    Kus en knuf van Tim


  • 13 Juni 2007 - 19:05

    Ank:

    Hi chick, t klinkt echt fantastisch en je bent pas net begonnen :) keep up the good work!

    Kuss
    Ank

  • 13 Juni 2007 - 20:14

    Marieke:

    hee meisje,

    Ik hoorde al over die stormen van mensen, maar tzat dus echt in je buurt.
    Gelukkig wasje er snel weer doorheen.
    Je zit nu dus noordelijk, is het daar heel anders dan waar je was?

    Morge mn examen-uitslag.. help! :P

    echt nog heel veel plezier in aussieland en ik hoor wel weer van je..!

    xx mieke

  • 13 Juni 2007 - 23:05

    August:

    Hoi Meiske,
    Wat goed om te lezen hoe fijn je het hebt. je gaat er zelfs vrolijker van schrijven! Succes en veel plezier.

  • 14 Juni 2007 - 06:17

    Vera Koenen:

    Hoi Sanne,
    fijn dat je het naar je zin hebt in Australie.
    Zelf ben ik nu op Malta, Anthony's moeder is overleden en ik ben hier naar de begrafenis geweest.
    Ik blijf nog tot zaterdag om hem een beetje te steunen en te helpen met de afwikkeling.
    Het betekent wel voor hem dat hij nu de vrijheid gekregen heeft om werkelijk te kiezen voor een ander leven en naar Holland te komen.
    Was even een snelle actie maandag, ze begraven hier mensen binnen 24 uur. Ik hoorder het om 12.30 en om 13.30 had ik een ticket voor de avond vlucht naar Malta.
    Zijn familie ontmoet, waren allemaal blij en verrast dat ik gekomen ben.
    Ik score punten zogezegd!.
    Affijn, tot de volgende keer.
    Liefs,
    Vera
    .

  • 14 Juni 2007 - 09:47

    Mirjam De Kater:

    He leuk voor je dat je een jaar door australie trekt. Hoop dat je het erg naar je zin hebt. Het klinkt iedergeval super. groetjes en veel plezier nog

  • 14 Juni 2007 - 14:43

    Jantien:

    Sjeempie, ons supergezellige zwem-eet-feestje met bijna 100 mensen afgelopen weekend valt hierbij bijna in het niks, maar was ook heel erg gaaf en super!! Je hebt wat gemist.... lekker daar feesten dan maar,
    zoen Jantien

  • 15 Juni 2007 - 03:26

    Nienke En Berta:

    Hey
    Sanne Leuk om te horen dat t zo goed met je gaat, wij zijn weer terug bij af..! in Sydney...Auto in de prak gereden! Door het noodweer bij Newcastle - daar waar ook het schip gestrand is! Hele verhaal staat wel op mn website (berta.waarbenjij.nu)
    Take Care XX Nienke en Berta

  • 18 Juni 2007 - 20:47

    Anneke Van Dijk:

    Mooi foto`s,zeg! Fijn dat het zo goed gaat, ik vind het leuk om je verhaal te lezen. Dààg, Anneke.

  • 23 Juni 2007 - 16:29

    Willemijn:

    heeyy... zusje

    die foto van Bryan is grapig..
    en voor de rest heb ik niet zo veel.
    ik bennaar arnemuidse vieserij dag ge weest(arnemuidsedag)en ik heb met de hoogaarts mee ge vaaren het was best saai want we gingen alleen rond het braameeilandje geweest en de motor stond zo zacht dat we er een halfuur over deden.en ik ben donatuer geworden. endaar na ging ik nog op het spring kusse en naomi zat er ook op.
    terwijl ik het hlemaal niet wist.



    en met mij gaat het goet!



    ...xxx...willemijn & pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 102711

Voorgaande reizen:

11 November 2016 - 15 Maart 2017

Sailing across the Atlantic Ocean

04 Februari 2013 - 18 Juni 2013

Research in the Dutch tropics

01 Juli 2009 - 05 Augustus 2009

Back to the era of the VOC

21 Mei 2007 - 13 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: